آخرین اخبار
کد مطلب: 92107
کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با دانا:
نفس مذاکره براي آمريکايي ها مهم است/ هدف آمريکا از مذاکره اين است که به دنيا نشان دهند، ايران مجبور به مذاکره شد
تاریخ انتشار : 1394/02/17 09:39:02
نمایش : 3607
روانبخش درباره مذاکرات ايران و آمريکا گفت: در اين دوره رياست جمهوري با اتفاقاتي که رخ مي دهد نظير تلفن روحاني به اوباما، قدم زدن ظريف با جان کري در خيابان و اخيرا نيز حضور کري در دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل، به نظر مي رسد که هدف از مذاکره ها اين است که به بهانه مذاکرات هسته اي با آمريکا رابطه برقرار کنند و آمريکا ايران را جزئي از جامعه جهاني بداند.

به گزارش سلام لردگان، قاسم روانبخش فعال سياسي و عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني (ره) در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا در خصوص حضور جان کري در دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران جرياني است که استکبار جهاني را به چالش کشيده که هم شرق و هم غرب را نفي کرده است.

دکترين آمريکا اين است که هيچ فکر و هيچ قدرتي نبايد در مقابل آمريکا شکل بگيرد

وي ادامه داد: آمريکاييان با نقشه و طرح حساب شده شرقي ها را از ميدان به در کردند و عملا دهکده جهاني تشکيل دادند و خودشان را نيز به عنوان کدخداي دهکده معرفي کردند. براساس دکترين آمريکايي ها هيچ کس، هيچ فکر و هيچ قدرتي نبايد در دنيا باشد و شکل بگيرد که در مقابل آمريکايي ها حرف بزند و همه بايد در برابر آمريکا تسليم شوند. اين مباحث سال گذشته در يک سند رسمي با امضاي آمريکا از وزارت خارجه آمريکا منتشر شد. تنها قدرتي که در طول اين 37 سال پس از انقلاب در برابر سلطه مستکبرين مقاومت کرده است، جمهوري اسلامي بوده است.

هدف آمريکاييان از مذاکره اين است که به دنيا نشان دهند، ايران مجبور به مذاکره شد

روانبخش در مورد هدف اصلي آمريکا از مذاکره با ايران ابراز داشت: صرفا نفس مذاکره براي آمريکاييان مهم تر است و خيلي براي آنها مهم نيست که چه چيزهايي در اين مذاکرات داده مي شود و چه چيزهايي گرفته مي شود؛ هرچند که تبادلات بين دو طرف مذاکره کننده هم جاي بحث دارد و آمريکايي ها در اين رابطه اصلا ضرر نمي کنند.

وي افزود: نفس مذاکره براي آنها مهم است؛ چراکه وقتي جمهوري اسلامي به عنوان تنها کشور و نظام مطلقا اسلامي و غير وابسته به شرق و غرب پاي ميز مذاکره با آمريکاييان مي نشيند آنها در بوق و کرنا مي کنند که ايران هم که داعيه دار مبارزه با آمريکا بود مجبور به کوتاه آمدن شد و در حقيقت اين يک نقطه روشن در مقابل هژموني آمريکا هم مجبور به مذاکره و مصالحه با آمريکا شد و به تعبير حضرت آقا، آمريکاييان مي گويند که ايران هم به عتبه بوسي آمد.

حضور "جان کري" در دفتر ايران در سازمان ملل در راستاي پذيرفتن کدخدايي آمريکاست

اين فعال سياسي درباره نتيجه مذاکرات براي ايران گفت: ما بايد عملا بپذيريم که رهبري جهان به عهده سرکردگان آمريکايي باشد. چيزي که در انتخابات با شعار آقاي روحاني مبني بر اينکه آمريکا کدخداي جهان است و ما بايد با کدخدا ببنديم کليد خورد. در اين دوره رياست جمهوري و دولت ايشان با اتفاقاتي که رخ مي دهد نظير تلفن ايشان به اوباما، قدم زدن آقاي ظريف با جان کري در خيابان و درحال حاضر نيز حضور کري در دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي در سازمان ملل، به نظر مي رسد که هدف از مذاکره ها دست بوسي و ابراز پشيماني کردن به بهانه مذاکرات هسته اي است و تيم ايراني بيشتر به دنبال اين هستند که ارتباط با آمريکا برقرار شود و آمريکاييان ايران را نيز جزئي از جامعه جهاني بدانند؛ چراکه هرچقدر هم از اين تيم سؤال شود که در اين مذاکرات چه بدست آمده است جوابي ندارند.

محکوم به شکست جلوه دادن استقلال خواهي، هدف آمريکا از سرکوب مردم يمن در کنار مذاکره با ايران

وي در انتها با اشاره به حملات گسترده و ظالمانه آمريکا و ايادي اش در منطقه به مردم مظلوم يمن، درخصوص سرکوب کردن مردم استقلال طلب بوسيله کدخدا اذعان داشت: آمريکاييان به دنبال اين هستند که به ملت و کشورهايي که دنبال استقلال خواهي و کنده شدن از نظام استکبار هستند، القا کنند که کدخداي اين عالم يکي است و آن هم امريکاست و اين نگرش بوجود بيايد که تلاش براي نپذيرفتن آقايي و کدخدايي آمريکا يک تلاش بيهوده و عبث است و به هيچ نتيجه اي نمي رسد و حتي منجر به پشيماني مي شود. نکته اي که در کنار مذاکرات با ايران در يمن اتفاق مي افتد و کدخدا دارد با تمام قوا يمن را مي کوبد و جرم مردم يمن هم چيزي نيست جز استقلال خواهي و خارج شدن از زير بار ظلم و ستم آمريکا و ايادي آنها در منطقه.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس